Sparekassen Vendsyssel

Url Indsigelse

Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er sket med dit kort. Opdager du for eksempel, at der har været korttransaktioner på din konto, som du ikke kan godkende, eller hvis du ikke har modtaget den vare eller service, som du har købt med dit kort, har du mulighed for at gøre indsigelse og få tilbageført betalingen.

Inden du opretter en indsigelse mod en transaktion, du ikke har kendskab til, skal du altid selv forsøge at løse problemet med forretningen.

Hvis du ikke kan løse problemet med forretningen, kan du udfylde en indsigelsesblanket. Vælg den blanket nedenunder, der passer til din situation.

Du skal være opmærksom på, at indsigelse skal ske snarest muligt efter, at du har fået kendskab til transaktionen for at undgå, at sagen forældes.

lime_pilVed indsigelse på betalinger, du har godkendt, er den absolutte frist overfor
   firmaet 8 uger efter transaktionen er trukket på din konto.

lime_pilVed indsigelse på betalinger, du ikke har godkendt, er den absolutte frist 13
   måneder efter transaktionen er trukket på din konto.

lime_pilIndsigelsesblanketten indeholder personfølsomme oplysninger, og du må
   derfor ikke fremsende den via e-mail. Du skal printe, underskrive og sende den
   udfyldte blanket med posten til:

   Sparekassen Vendsyssel
   Produktion Privat
   Bredgade 7
   9490 Pandrup

Læs mere om reglerne for, hvornår du kan få tilbageført betaling med:

Dankort
Visa/Dankort
MasterCard


Opret elektronisk indsigelse

Vær opmærksom på, at du ikke kan benytte den elektroniske indsigelsesformular, hvis dit kort er blevet misbrugt i en dansk pengeautomat. I dette tilfælde skal du bruge en fysisk indsigelsesblanket, som du finder nedenfor.

Er misbruget sket ved anvendelse af MobilePay, skal du kontakte MobilePays Support for at spærre din aftale. Du skal herefter lave en fysisk indsigelse via den blanket, som du finder nederst på denne side.


OPRET INDSIGELSE

(Du skal bruge dit NemID og en aktiv e-mailadresse)

Hvis du ikke har et NemID eller en aktiv e-mailadresse, kan du bruge en af  nedenstående indsigelsesblanketter.

Indsigelsesblanketter:

Jeg har opsagt mit abonnement, men beløbet bliver fortsat trukket på min konto

Du kan gøre indsigelse, hvis du, jævnfør opsigelsesvilkårene for det tegnede abonnement, rettidigt har opsagt det, og beløbet fortsat bliver trukket på din konto.

 

PDF

Jeg har ikke modtaget de bestilte varer eller ydelser 

Du kan gøre indsigelse, hvis du har købt en vare/ydelse ved fjernsalg (køb på nettet), og varen/ydelsen ikke er leveret, eller hvis forretningen, du har handlet med, er gået konkurs.

 

PDF

Jeg har modtaget en vare eller ydelse, der ikke var som beskrevet eller defekt

Du kan gøre indsigelse, hvis du har købt en vare/ydelse ved fjernsalg (køb på nettet), og varen/ydelsen er defekt, eller det er aftalt, at der skal leveres originale mærkevare og varen/ydelsen, der er leveret, er en kopivare eller varen/ydelsen er blevet konfiskeret i tolden.

 

PDF

Jeg har returneret/afbestilt min vare/ydelse, men har ikke fået beløbet retur 
Du kan gøre indsigelse, hvis du har betalt varen/ydelsen med Dankort, og du har udnyttet din lovbestemte fortrydelsesret.

Har du betalt med Visa-delen af dit Visa/Dankort eller med dit MasterCard og gjort brug af fortrydelsesretten, kan vi i nogle tilfælde også hjælpe.

 

PDF

Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt de hævede beløb - jeg har stadig kortet 

Du kan gøre indsigelse, hvis en anden har misbrugt dit kort, og du stadig har kortet.

 

PDF  
Jeg har ikke selv foretaget eller godkendt de hævede beløb - jeg har ikke kortet 

Du kan gøre indsigelse, hvis du har mistet eller fået stjålet dit kort, og der er hævet beløb på kortet.

 

PDF  
Fejl i udbetaling fra pengeautomat 

Du kan gøre indsigelse, hvis der er fejl i udbetalingen fra en pengeautomat.

 

PDF
Jeg er blevet opkrævet et beløb, som jeg har betalt på en anden måde, for eksempel kontant eller med et andet betalingskort 

Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb du er blevet opkrævet allerede er betalt på en anden måde, for eksempel i kontanter eller med et andet betalingskort.

 

PDF
Der er hævet et andet beløb, end jeg har godkendt 

Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb du skal betale ikke svarer til det beløb, der er blevet hævet på din konto.

 

PDF
Jeg har ved det oprindelige køb ikke accepteret yderligere opkrævninger (ikke abonnement) 

Du kan gøre indsigelse, hvis du i forbindelse med det oprindelige beløb ikke har accepteret yderligere opkrævninger.

 

PDF
Der er hævet et beløb i forkert valuta 

Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb der er hævet ikke er opkrævet i den valuta, du har aftalt med forretningen.

PDF
Misbrug af din MobilePay

Du kan gøre indsigelse, hvis du oplever, at din MobilePay er blevet misbrugt.

PDF
Bestil et møde med os
Bestil møde
 
Spærring af kort
Hvis du har mistet dit kort eller har mistanke om misbrug af dit kort, skal du hurtigst muligt få dit kort spærret. 
Du kan spærre dit kort ved at
kontakte:

Nets Kundeservice
44 89 29 29 eller via din netbank/mobilbank.

Ønsker du at bestille et nyt kort, skal du kontakte din rådgiver eller din afdeling.